+
ماسک روشن کننده صورت

نسخه های گیاهی روشن کننده پوست صورت

نسخه 1- جهت رفع تیرگی پوست و کمک به باز شدن رنگ چهرهُ یک قاشق چایخوری آب لیموترش را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده خوب هم بزنیدُ تا به حالت یکنواخت و محلول نیمه غلیظ در آید. سپس ابتدا پوست صورت شسته و خشک کنید و بعد محصول حاصل را به پوست بمالید و پس از نیم ساعت یا بیشتر. پوست صورت را با آب گرم ولرم بشویید. مدت مصرف این نسخه دو بار در روز (صبح و شب) و به مدت دو هفته متوالی می باشد.

نسخه ۲- افرادی که از کدری پوست خود رنج می برند و می خواهند پوستی روشن و سفید داشته باشند از مصرف محلول ژله ای سرکه سیب دریغ نورزند. برای تهیه محلول ژله ای سرکه سیب هر روز یک قاشق سوپخوری پودر کتیرای گل(کتیرا خوراکی) را در کمی سرکه سیب بخیسانید به قدری که حالت ژله ای پیدا کند. سپس ابتدا پوست را شسته و خشک نمایید و سپس ژله آماده شده را به پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، پس از نیم ساعت پوست را با آب ولرم به آرامی بشویید. این دستور را لااقل روزی یک مرتبه و مدت چندین هفته متوالی تکرار نمایید.

 

 

نسخه ۳- برای روشن شدن پوست و کمک به باز شدن رنگ چهره یک قاشق سوپخوری گل ختمی سفید را نرم ساییده و به حالت پودر درآورید. سپس پودر حاصل را در محلول ژله ای سرکه سیب مخلوط کرده و خوب هم بزنید. بعد پوست را شسته و آن را به پوست بمالید و خوب ماساژ دهید. پس از یک ساعت گذاشتن ماسک بر روی پوست، پوست را به آرامی با آب ولرم بشویید. روش تهیه محلول ژله ای سرکه سیب در بند قبلی نسخه ۲ ذکر شده است.

نسخه ۴- برای کمک به روشن شدن پوست یک قاشق مرباخوری آرد جوانه گندم را درون ماهی تابه ریخته و آن را به قدری حرارت دهید تا به رنگ قهوه ای درآید. سپس خاموش کرده یک قاشق مرباخوری عسل و 1.5 قاشق مرباخوری روغن زیتون را با آن مخلوط کرده و پس از سرد شدن روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید.

 

نسخه ۵- جهت باز شدن رنگ چهره و پوست صورت یک قاشق مرباخوری پودر کف دریا را با یک قاشق مرباخوری آرد نشاسته ذرت و آرد ذرت مخلوط کرده و آن را درون ظرفی بریزید. سپس یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری گلاب را به آن اضافه نموده و خوب هم بزنید. پس از کمی صبر کردن ماسک آماده را به پوست بمالید و خوب ماساژ دهید. این دستور را روزی ۲ مرتبه (صبح و شب) و به مدت دو هفته متوالی تکرار نمایید.

نسخه ۶- استفاده از ماسک پوره مغز بادام جهت رفع تیرگی پوست و روشن شدن چهره بسیار مفید و موثر است.

مواد لازم برای ماسک پوره مغز بادام:

۲ قاشق غذاخوری مغز بادام

۳ قاشق سوپخوری شیر

۲ قاشق سوپخوری عسل

روش تهیه: ابتدا مغز بادام ها را در کمی آب گرم خیس کنید تا پوست آن ها کنده شود. آنها را در آبکش ریخته و بگذارید تا آب آن ها برود. بعد آنها را کوبیده و به صورت پوره در آورید. شیر و عسل را در ظرفی جداگانه مخلوط کرده و در پایان مغز بادام های پوره شده را اضافه کنید و پس از هم زدن به پوست بمالید و این عمل را روزی دو مرتبه تکرار کنید.

نسخه ۷- ۳ قاشق غذاخوری آب کاسنی له شده را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و خوب هم می زنیم. سپس روزی سه مرتبه (صبح، ظهر، عصر) کمی از آن را به پوست بمالید و خوب ماساژ دهید.

نسخه ۸- مصرف مداوم و مرتب ماسک ترکیبی آرد برنج در طول سه هفته متوالی روزی دو مرتبه (صبح، عصر) اثری ماندگار در زایل کردن تیرگی پوست و کمک به روشن شدن پوست صورت می‌نماید.

مواد لازم جهت ماست ترکیبی آرد برنج:

1 مرباخوری آب خربزه یا آب هلو

1 قاشق مرباخوری آرد برنج

۲ قاشق مرباخوری شیر

روش تهیه: ابتدا به خربزه یا هلو یا شیر را مخلوط کرده و در ظرفی بریزید. سپس کم کم و به آرامی آرد برنج را به آن اضافه نموده و در حال اضافه نمودن خوب هم بزنید تا آرد برنج کاملا در محلول آماده شده حل شود. پس از کمی صبر کردن آن را به پوست بمالید.

نسخه 9- یک قاشق مرباخوری آب هلو را با نصف قاشق مرباخوری ژل کتیرا که آن را قبلاً آماده کرده‌اید مخلوط نموده و پس از خوب به هم زدن آن را به پوست صورت بمالید.

نسخه 10- نیم مشت گل قاصد تازه (کاسنی زرد) را کوبیده و له کنید یا آن را درون آب میوه گیری ریخته و آب آن را بگیرید. سپس روزی سه مرتبه، هر مرتبه 1 قاشق مربا خوری ازآب آن را با 1 قاشق مربا خوری شیر و 1 قاشق مربا خوری عسل مخلوط کرده خوب هم بزنید و به پوست بمالید.

نسخه ۱۱- برای روشن شدن پوست صورت پوست یک عدد نارنج و لیمو ترش و یا پرتقال را گرفته و آن را رنده کرده و به حالت پوره در آورید. سپس در کمی شیر خیسانده و بعد در پایان مقداری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از ۵ دقیقه گذاشتن آن را به پوست صورت بمالید و بعد از نیم ساعت گذاشتن پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

نسخه ۱۲- زرده تخم مرغ را گرفته و با یک قاشق سوپخوری شیر مخلوط کنید و آنقدر به هم بزنید تا کف کند و به حالت محلول یکنواخت درآید. روزی ۲ مرتبه (صبح و عصر) کمی از این ماسک را پس از اینکه پوست صورتتان را با آب و صابون شستید و خشک نمودید به پوست بمالید و پس از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید.

 

نسخه ۱۳- یک قاشق چایخوری هویج پوره شده را با دو قاشق عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس ابتدا پوست را با آب و صابون بشویید و خشک کنید و بعد ماسک آماده را به پوست بمالید و ماساژ دهید. مدت گذاشتن این ماسک بر روی پوست 35 دقیقه، دو بار در روز (صبح و شب) و به مدت یک هفته متوالی است.

نسخه 14- کمی جو را خیسانده و در پارچه نمناکی بگذارید و صبر کنید تا جوانه بزند. سپس آن را خشک کرده و به حالت پودر درآورید. بعد 2 قاشق سوپخوری از آن را با یک قاشق مرباخوری عسل و یک و نیم قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و خوب هم بزنید و پس از شستن صورت با صابون و خشک نمودن آن، آن را به پوست بمالید و این عمل را روزی سه مرتبه و به مدت دو هفته متوالی تکرار نمایید.

 

منبع: رموز زیبایی چهره با گیاهان دارویی (مولف: مجید حاتمی ورزنه)

مطالب مرتبط

فواید ماساژ صورت به شرح زیر است: بهبود حالت عضلات و پوست صورت و نیز نرم تر و با قوام تر شدن پوست، آرام شدن عضلات صورت، تسکین سردردها و دردهای ناحیه صورت، کاهش چین و چروک های ریز و کم عمق پوست صورت، تحریک جریان خون، کاهش استرس و تنش ...

پوست و مو

بانوان تمایل زیادی به بلند نگه داشتن ناخن ها دارند و خیلی دوست دارند رشد ناخن هایشان بیشتر شود. رشد ناخن در خانم ها کندتر از آقایان است؛ کمبود ویتامین های «ا»، «ث»، «دی»، «ای»، «ب کمپلکس» و همچنین آهن، کلسیم، سولفور و اسیدهای چرب، رشد ناخن ها را با مشکل روبه رو می کند. ...

پوست و مو

به منافذ بسته شده غدد چربی (دانه های سر سیاه و سرسفید)، جوشرها ضایعات عمیق تر (کیست ها) آکنه گفته می شود که در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه ها و بازوها بروز می کند. این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی شود و ممکن است بزرگسالان (حتی تا چهل سالگی) نیز به آن مبتلا شوند. ...

پوست و مو

یک قاشق عسل، یک قاشق کوچک گلیسیرین و یک عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و پس از آن، صورت را با آب سرد بشویید و با پارچه پنبه ای خشک کنید. این ماسک طبیعی برای پوست صورت مفید است و چین و چروک آن را از بین می برد. ...

پوست و مو

1. زیاد زیر آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم ضدآفتاب و کلاه و عینک و چتر استفاده کنید. 2. مواظب باشید که لوازم آرایشی تقلبی نخرید و پیش از خوابیدن، آرایش خود را پاک کنید. 3. لازم است بدانید که چه نوع پوستی( معمولی، خشک یا چرب) دارید تا از صابون مناسب استفاده کنید. هیچ وقت به جوش ها دست نزنید. ...

پوست و مو