+
خطر استفاده از

خطر استفاده از ...

خطر تلفن بی سیم

بررسی پژوهشگران سوئدی نشان میدهد که خطر تلفن های با تلفن های همراه بسیار بیشتر است؛ زیرا میدان پرتو در تلفنهای بیس برابر بیشتر است. تلفنهای بیسیم حتی زمانی که از آنها استفاده نمی پرتوهای مضر از خود منتشر می کنند.

خطرات دیدن تلویزیون در کودکان

کارشناسان تغذیه و سلامت هند دریافته اند که میان دیدن تلویزیون و ابتلای کودکان به بیماریهای مزمنی همچون: چاقی، اضافه وزن، صرع، خستگی، ضعف عمومی، عصبانیت، پرخاشگری، رفتارهای غیر طبیعی و تمرکز نداشتن در مدرسه و هنگام درس خواندن، ارتباط وجود دارد.

خطر سیگار کشیدن

بر اساس نتایج مطالعات کمیته کشوری مبارزه با استعمال سیگار وزارت بهداشت، کشیدن یک پاکت سیگار در روز به اندازه ۳ تا ۴ عکس قفسه سینه، پرتو وارد بدن فرد سیگاری میکند.

دود سیگار ماده ای به نام «رادیواکتیو پلونیوم ۲۱۰، دارد که با تحت تأثیر قرار دادن فرصت تحرک تخمک و اسپرم، سبب بروز ناباروری در زنان و مردان سیگاری میشود. تأثیر سیگار در باروری، اثبات شده و تحقیقات جدید نیز صحت آن را تأیید کرده است.

 

کلر استخر

کلر، آثار زیانباری در سلامت ریه دارد. کلر آب استخر سبب بروز مشکلات تنفسی در شناگران میشود و با افزایش غلظت کلر، این مشکل نیز شدیدتر میشود.

در پژوهشی که نتایج آن در پنجاه و یکمین نشست سالانه طب ورزشی در آمریکا مطرح شد، میزان بروز تنگی مجاری تنفسی پس از چند دقیقه شنا کردن در آب کلر زده ۶۰٪ گزارش شد.

خطر سر و صدای زیاد

به نظر می رسد سر و صدای زیاد، علاوه بر گوش برای قلب نیز مضر است. پژوهشگران آلمانی با مطالعه و تحقیق روی ۴ هزار بیمار مبتلا به مشکلات قلبی دریافته اند که سر و صدای زیاد، خطر ابتلا به مشکلات و سکته قلبی در زنان را تا ٪۵۰ افزایش میدهد.

بر اساس این پژوهش، مردان معمولا بیشتر تحت تأثیر منفی سر و صدای محل کار قرار میگیرند و خطر دچار شدن به سکته های قلبی در مردانی که در محیطی پر سر و صدا کار میکنند ۳۰٪ بیشتر است.

سر و صدای زیاد در افراد، تنش ایجاد میکند و فشار خون و کلسترول آنها بالا می رود و در این صورت زمینه برای بروز بیماریهای قلبی آنان هموار می شود.

خطر کار کردن هنگام بیماری

ژوهشگران می گویند: ابتلا به زکام و حتی سرماخوردگی ساده نیز با وارد آوردن فشار اضافی بر قلب سبب خستگی آن می شود.

پژوهشگران انگلیسی با ۱۰سال مطالعه روی ۱۰ هزار فرد شاغل که هنگام بیماری و سرماخوردگی حاضر به اگرفتن مرخصی و استراحت در خانه نبودند دریافته اند که میزان ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصد این افراد به بیماریهای قلبی در سالهای بعد ۲ برابر بوده است.

بنابراین، افراد شاغل با گرفتن مرخصی هنگام بیماری هم از انتشار میکروب در محیط کار و انتقال بیماری به دیگران جلوگیری می کنند و هم به صحت و سلامت خود بیشتر توجه میکنند.

تأثیر منفی خوشبو کننده هوا در کودکان و زنان

بر اساس نتایج پژوهشی جدید در بریتانیا، استفاده از خوشبو کننده و سایر مواد ضد عفونی کننده خانه ممکن است سبب اسهال و گوش درد کودکان و همچنین سردرد و افسردگی مادران شود.

در این پژوهش آمده است که از ۱۴ هزار کودکی که هر روز خوشبو کننده هوا استنشاق میکردند ۳۲٪ به اسهال دچار شدند.

دود سیگار از دود ماشین خطرناک تر است

بر اساس نتایج پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی، دود سیگار ۱۰ برابر بیشتر از دود اگزوز ماشین های دیزلی، هوا را آلوده میکند و این میزان آلودگی در مکانهای بسته به ۱۵ برابر می رسد.

نور شبانه، کودکان را به سرطان خون مبتلا می کند

دانشمندان می گویند: نور غیر طبیعی شبانه، خطر ابتلا به بیماری سرطان خون را در کودکان افزایش میدهد.

سرطان خون یکی از سرطان های شایع در کودکان است که حاصل آمیختگی عوامل زیستی و ژنهای وراثتی است. زیاد ماندن در معرض پرتوهای کیهانی حوزه های مغناطیسی، مواد شیمیایی، میکروب ها و ویروس ها، امکان ابتلا به سرطان خون را افزایش میدهد. میزان سرطان خون در کودکان زیر ۵ سال از ۵۰ سال پیش تاکنون ۵٪ افزایش یافته است.

خطر جکوزی

کارشناسان بهداشت انگلیسی می گویند: حمامهای بخار و جکوزی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های عامل التهاب ریه هستند.

این کارشناسان با بررسی ۸۸ حمام بخار دریافتند که در ۲۳ نمونه از این حمامها باکتری «ليژيونيلا، وجود داشته که عامل نوعی التهاب ریه است.

رنگ موهای صنعتی، مو را از بین می برد

کارشناسان زیبایی می گویند: ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ مو، سبب از بین رفتن موها می شود. رنگ مو با اختلال در کار غدد، از توان و قدرت این غدد میکاهد.

زنان به سبب استفاده طولانی مدت از این رنگ ها ممکن است به بیماریهای پوستی سر دچار شوند. پزشکان به زنانی که زیاد از رنگ مو استفاده می کنند توصیه میکنند که با مشاهده هرگونه مشکلات پوستی یا احساس درد در منطقه سر خود، سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند.

حنا تنها ماده رنگی طبیعی است که برای موها مفید است (البته نه حناهایی که ترکیبات شیمیایی به آن افزوده شده و اکنون در بازار یافت می شود؛ مانند حنای هندی و...).

مطالب مرتبط

وسواس، آدمی را در بند خود می گیرد، آن چنان که اختیار و اراده را از او سلب کرده و بیمار را مجبور می کند که حتی رفتاری را بر خلاف میل و خواسته اش انجام دهد و بیمار هرچند به بیهودگی کار با افکار خود آگاه است، اما نمی تواند از قید آن رهایی یابد. ...

نکته های سلامتی

زندگی و حیات ما انسان ها به این ماده بستگی  دارد. بهتر است زمان بیدارشدن نوشیدن آب را فراموش نکنید و سعی کنید برای حفظ سلامتی تان هم که شده به مصرف آب توجه بیشتری کنید نوشیدن آب احتمال ابتلا به بیماری های مختلفی را از شما دور خواهد کرد. ...

نکته های سلامتی

نمک یا اسید آمینه ای است که در بافت های عصبی موجود است. این ماده در محصولات آماده شده به میزان زیادی وجود دارد. به این منظور باید برچسب روی محصولات را به دقت مطالعه کرد. این ماده در انواع کنسرو و غذاهای یخی وجود دارد. ...

نکته های سلامتی

هرگاه خواب ترسناکی کودک شما را اذیت می کند، از او بخواهید آنچه در خواب دیده نقاشی کند. سپس بگذارید نقاشی اش را برای شما توضیح دهد. پای حرفهای کودکتان بنشینید تا درباره هیولا یا صحنه ترسناکی که در خواب دیده است توضیح دهد. ...

نکته های سلامتی

ماست از پنی سیلین هم قوی تر است. بدن را در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند . شستشوی سر با ماست موها را تقویت و ریزش آن را کم می کند. مالیدن ماست به پوست سبب نرمی و لطافت پوست میشود و از بیماریهای پوستی به ویژه جوش غرور جوانی جلوگیری میکند. ...

نکته های سلامتی